Συχνές ερωτήσεις

/Συχνές ερωτήσεις
Συχνές ερωτήσεις2023-01-23T11:51:02+00:00
Πώς μπορώ να γίνω μέλος της Βιβλιοθήκης;2022-11-23T07:46:08+00:00

Η διαδικασία του να γίνει κάποιος μέλος της βιβλιοθήκης είναι ίδια για όλες τις βιβλιοθήκες (Κεντρική, Σπουδαστήριο ΣΔΟ, Σπουδαστήριο ΣΕΥΠ).

Έχοντας ήδη την ακαδημαϊκή ταυτότητα , πηγαίνει στη βιβλιοθήκη και οι βιβλιοθηκονόμοι ενεργοποιούν την ακαδημαϊκή ταυτότητα και ως δανειστική.

Η διαδικασία αυτή γίνεται μια φορά και ισχύει για όλη τη διάρκεια των σπουδών τους.

Πόσα βιβλία μπορεί να δανειστεί ένα μέλος της Βιβλιοθήκης;2022-11-23T07:47:51+00:00

Οι φοιτητές μπορούν να δανείζονται μέχρι πέντε τεκμήρια από οποιαδήποτε βιβλιοθήκη.

Πόσες ανανεώσεις είναι εφικτό να γίνουν;2022-11-23T07:47:04+00:00

Έχετε δικαίωμα δανεισμού μέχρι τρεις φορές από δεκαπέντε ημέρες.

Βασική προϋπόθεση για την ανανέωση είναι, να μην έχει ζητηθεί το βιβλίο από άλλο χρήστη. Σε αυτήν την περίπτωση πρέπει να επιστρέψετε το βιβλίο που έχετε δανειστεί.

Πώς μπορώ να ανανεώσω τα βιβλία που έχω δανειστεί από τον προσωπικό μου υπολογιστή;2023-01-23T12:30:27+00:00

Από τις Ηλεκτρονικές Πηγές, επιλέγετε τον Online Κατάλογο της Βιβλιοθήκης (opac.seab.gr)
Μόλις μπείτε στον κατάλογο της βιβλιοθήκης, κάνετε Είσοδο στο Λογαριασμό μου (πάνω δεξιά).
Στα δύο πεδία, Barcode και PIN, πληκτρολογείτε τον ΙΔΙΟ ΑΡΙΘΜΟ, δηλαδή τον ΑΡΙΘΜΟ ΤΗΣ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΗΣ ΣΑΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ (Barcode 12ψήφιος αριθμός). Στη συνέχεια πατάτε “Submit” και εμφανίζεται η δανειστική σας δραστηριότητα.

Για να κάνετε ανανέωση του βιβλίου ή των βιβλίων που έχετε δανειστεί, επιλέγετε το αντίστοιχο βιβλίο και πατάτε “Ανανέωση επιλεγμένων”

ΠΡΟΣΟΧΗ!
Η ανανέωση πρέπει να γίνεται απαραίτητα ΠΡΙΝ λήξει η ημερομηνία επιστροφής, διότι μετά θα είστε εκπρόθεσμοι και το σύστημα δε θα σας επιτρέπει να κάνετε ανανέωση. Δύο ημέρες πριν τη λήξη του δανεισμού, είναι ο κατάλληλος χρόνος, ώστε να μη χάνετε μέρες από τον δανεισμό.

Υπάρχουν συνέπειες αν καθυστερήσω την επιστροφή ενός βιβλίου;2022-11-23T07:50:04+00:00

Δυστυχώς, αν καθυστερήσετε κάποιο βιβλίο, επιβάλλεται στέρηση δανεισμού ανάλογη με το διάστημα καθυστέρησης, όπως φαίνεται παρακάτω:

  • 1-15 ημέρες καθυστέρηση, 1 μήνα στέρηση δανεισμού
  • 16-30 ημέρες,  2 μήνες
  • 31-45 ημέρες, 3 μήνες
  • 46-50 ημέρες, 6 μήνες
Αν χάσω ή καταστρέψω το βιβλίο που δανείστηκα, τι γίνεται;2022-11-23T07:50:50+00:00

Αν καταστραφεί ή χαθεί ένα βιβλίο, τότε ο χρήστης είναι υποχρεωμένος να το  αντικαταστήσει.

Μπορώ να δανειστώ χωρίς να έχω μαζί μου την κάρτα βιβλιοθήκης;2022-11-23T07:51:26+00:00

Καλό είναι να έχετε την ακαδημαϊκή σας ταυτότητα που είναι και η κάρτα δανεισμού της βιβλιοθήκης. Ωστόσο, δίνεται η δυνατότητα δανεισμού με επίδειξη της αστυνομικής ταυτότητας, ή της άδειας οδήγησης.

Μπορώ να δανειστώ χωρίς να ανήκω στο Ίδρυμα ή μετά την αποφοίτησή μου;2022-11-23T07:51:54+00:00

Οι εξωτερικοί χρήστες δεν έχουν δικαίωμα δανεισμού. Ωστόσο αν επιθυμούν να φωτοτυπήσουν κάποιες σελίδες τους δίνεται η δυνατότητα με επίδειξη της αστυνομικής του ταυτότητας, να βγάλουν το βιβλίο εκτός Βιβλιοθήκης και να το επιστρέψουν την ίδια μέρα.

Πώς χρησιμοποιώ το μηχάνημα αυτόματου δανεισμού;2022-11-23T07:52:56+00:00

Το μηχάνημα αυτόματου δανεισμού μπορεί να χρησιμοποιηθεί είτε για δανεισμό είτε για επιστορφή κάποιου βιβλίου.

Αρχικά τοποθετείτε το βιβλίο στην ειδική υποδοχή και επιλέγετε “Δανεισμός” ή “Επιστροφή” ανάλογα με την περίπτωσή σας. Στη συνέχεια σας ζητείτε να σκανάρετε ή να πληκτρολογήσετε τον αριθμό barcode της δανειστικής σας κάρτας. Τέλος, ολοκληρώνετε τη διαδικασία.

Πώς μπορώ να εντοπίσω το βιβλίο στο ράφι;2022-11-23T07:53:26+00:00

Στη ράχη κάθε βιβλίου υπάρχει ένα αυτοκόλλητο στο οποίο αναγράφεται ο ταξιθετικός αριθμός (000-999) βάση του οποίου τοποθετούνται τα βιβλία στα ράφια με αύξουσα σειρά. Τα επόμενα τρία κεφαλαία γράμματα είναι ή τα τρία πρώτα γράμματα του επιθέτου του συγγραφέα ή του τίτλου.

Αρχικά πλοηγείστε στη συλλογή αναζητώντας τον αριθμό και στη συνέχεια, αφου εντοπίσετε τον ακριβή αριθμό που φέρει το βιβλίο, εντοπίζετε τα αρχικά. Υπάρχουν βιβλία που έχουν τον ίδιο αριθμό αλλά διαφορετικά γράμματα, γιατί πραγματεύονται το ίδιο θέμα αλλά έχουν διαφορετικό συγγραφέα.

Προσοχή! Αν στο αυτοκόλλητο υπάρχει ΠΛ πάνω από τον ταξιθετικό αριθμό, τότε το βιβλίο ανήκει στην πληροφοριακή συλλογή (π.χ. λεξικά, εγκυκλοπαίδειες κλπ.) και δε δανείζεται. Μπορείτε να το συμβουλευτείτε μόνο εντός του χώρου της Βιβλιοθήκης.

Πώς μπορώ να έχω πρόσβαση στις πηγές του ΑΤΕΙ εκτός του χώρου του Ιδρύματος;2022-11-23T07:54:52+00:00

Μέσω της υπηρεσίας Open VPN που παρέχεται από το Κέντρο Διαχείρισης Δικτύου του ΑΤΕΙ Θεσσαλονίκης. Η υπηρεσία σας προσφέρει τη δυνατότητα ασφαλούς απομακρυσμένης σύνδεσης στο δίκτυο του ΑΤΕΙΘ. Μπορείτε να χρησιμοποιείτε την υπηρεσία όταν βρίσκεστε εκτός δικτύου ΑΤΕΙΘ αρκεί να έχετε πρόσβαση στο Internet.
Παρέχεται αναλυτικό εγχειρίδιο εγκατάστασης.

Προσοχή!
Σας ενημερώνουμε ότι λόγω λήξης του Πιστοποιητικού VPN στις 30/9, για να συνεχίσετε να έχετε πρόσβαση στην υπηρεσία αυτή, θα πρέπει να κάνετε άμεσα την επανεγκατάσταση / σύνδεση όπως αναφέρεται πιο πάνω. Θα χρειαστεί να “κατεβάσετε” το νέο config.zip που περιέχει τα
νέα πιστοποιητικά.

Για οποιαδήποτε απορία σχετική με το θέμα αυτό μπορείτε να απευθύνεστε στο
τηλ. 2310 013715 κ. Καραγιώργος Αντώνης.

Επιτρέπονται φαγητά και ποτά εντός του χώρου της βιβλιοθήκης;2022-11-23T07:44:47+00:00

Στους χώρους της Κεντρικής Βιβλιοθήκης δεν επιτρέπονται φαγητά και ποτά.

Στα Σπουδαστήρια της ΣΔΟ και της ΣΕΥΠ επιτρέπονται μόνο τα ροφήματα (καφές, νερό, κλπ.).